خانه خودرو خارجی آئودی بررسی تخصصی و فنی آئودی TT RS جدید
خانه خودرو خارجی آئودی بررسی تخصصی و فنی آئودی TT RS جدید

آموزش

رازهای موفقیت برخی در اینستاگرام چیست؟

برخی در اینستاگرام بسیار موفق هستند و درآمدهای بسیار خوبی را نیز نصیب خود کرده‌اند و همین مسئله سبب شده که خیلی...

چگونه پسورد خود در ویندوز 10 را ریکاوری کنیم؟

پلتفرم ویندوز 10 در حال حاضر پرطرفدارترین سیستم عامل کامپیوترها و لپ‌تاپ‌ها است و قابلیت‌های بالای این سیستم عامل آ‌ن را به...

فایل‌های از دست رفته کامپیوتر را با EaseUS Data Recovery بازیابی کنید

گاهی اوقات پیش می‌آید که در کامپیوتر خود به صورت سهوی فایلی را حذف می‌کنید، در صورتی که هیچگونه قصدی برای حذف...

3 راه آسان برای وصل شدن وای فای ویندوز 10

گاهی اوقات پیش می‌آید که به علت نبود درگاه اترنت، شما مجبور هستید که از اتصال وای فای برای داشتن اینترنت استفاده...

آموزش آسان پیدا کردن ورژن و بیلد ویندوز 10

یکی از مواردی که بسیاری از کاربران ویندوز 10 خواهان یافتن آن هستند، ورژن و بیلد ویندوز می‌باشد که ما امروز تصمیم...

بررسی تخصصی و فنی آئودی TT RS جدید

- آگهی -

کمپانی آلمانی آئودی به تازگی با عرضه‌ی TT RS تعداد مدل‌های پرفورمنس خود را افزایش داده اما آیا این خودرو می‌تواند پورشه کیمن را شکست دهد؟

پورشه در سال ۲۰۱۶ با نشان داده سلاح فوق‌العاده اما کمتر کاریزماتیک خود یعنی کیمن S چهار سیلندر به میدان آمده است. خب اگر شما خواهان یک کوپه‌ی پرفرومنس کامپکت با پیشرانه‌ای خوب باشید، آئودی TT RS جدید یک آلترناتیو قوی برای پورشه کیمن است.

audi-tt-rs-2017-back

منصفانه است بگوییم که این خودرو در زمینه دینامیک رانندگی عالی نیست اما با شاسی تیزتر MQB، جدیدترین نسخه TT RS هیجان زیادتر، هندلینگی درگیر کننده تر و راندمان بالاتری را نشان می‌دهد.

قلب تپنده‌ی TT RS پیشرانه‌ی ۵ سیلندر ۲٫۵ لیتری توربو است. این پیشرانه در RS3 نیز بکار رفته اما اینجا قدرت آن به ۳۹۵ اسب بخار رسیده است و البته همین کار تأثیری شگفت روی کوپه‌ای کوچک همانند TT RS دارد.

این خودرو هم‌اکنون کارایی یک سوپرکار را ارائه می‌کند. با وجود لانچ کنترل ۳٫۷ ثانیه طول می‌کشد تا خودرو به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد اما با وجود گشتاور ۴۸۰ نیوتون متری که در محدوده‌ی دورهای ۱۷۵۰ تا ۵۸۵۰ در دسترس است مجبور نیستند که برای دست‌یابی به حداکثر قدرت نزدیک ردلاین شوید.

در دورهای میانی پیشرانه بسیار قوی عمل کرده و صدایی تولید می‌شود که کاراکتر زیادی دارد. این همان چیزی است که نمی‌توانید در کیمن بدان دست یابید.
تنها یک گیربکس برای TT RS وجود دارد. این گیربکس از نوع ۷ سرعته دو کلاچه S ترونیک است که قدرت را از طریق سیستم کواترو به هر چهار چرخ می‌فرستد. هرچند دنده‌ی هفتم بسیار طولانی بوده و ۶ دنده‌ی اول برای رانندگی اسپورت تر بوده و بهتر است دنده‌ی هفتم برای بزرگراه‌ها و سرعت‌های کروز استفاده شود.

بررسی تخصصی و فنی آئودی TT RS جدید

تعویض دنده‌ها بسیار سریع بوده و با دقت صورت می‌پذیرد. هر بار که دنده سبک می‌شود صدایی از پیشرانه برخاسته و این واقعه را اعلام می‌کند.

برخلاف R8، سیستم چهارچرخ محرک بر پایه‌ی تکنولوژی Haldex است و درحالی‌که کشش فوق‌العاده‌ای را به TT RS می‌بخشد اما به انعطاف‌پذیری برخی سیستم‌های چهار چرخ محرک دیگر نیست. این خودرو ۱۳۰ کیلوگرم سنگین‌تر از کیمن S PDK است و درحالی‌که ساختار MQB در کاهش وزن نقش مؤثری داشته و این اضافه‌وزن را پنهان می کند، با قرار گرفتن پیشرانه‌ی ۵ سیلندر ۲٫۵ لیتری در جلو، وزن زیادی در دماغه‌ی خودرو متمرکز شده است؛ بنابراین با اینکه این خودرو در جاده چسبندگی زیادی دارد اما در پیست ما کم فرمانی را مشاهده کردیم.

TT RS بالانس خاص کیمن را ندارد اما اگر شما در پیچ آرام برانید و اجازه دهید تا سیستم چهارچرخ محرک و پیشرانه کار خود را انجام دهند می‌بینید که این خودرو هنوز هم سریع است.

چسبندگی زیادی وجود دارد و فرمان سریع و دقیق TT RS به شما اجازه می‌دهد تا چابکی فوق‌العاده‌ای داشته باشید.

TT RS نسبت به نسخه‌ی معمولی ۱۰ میلی‌متر ارتفاع کمتری دارد و البته کنترل حرکات بدنه به خوبی صورت می‌گیرد. البته با وجود رینگ‌های ۱۹ اینچی (رینگ‌های ۲۰ اینچی سفارشی نیز در دسترس هستند) سواری خودرو احساس سفتی دارد.

شما می‌توانید سیستم تعلیق سفارشی اسپورت خودرو با کنترل سواری مگنتیک را نیز سفارش دهید که بر توانایی‌های خودرو می‌افزاید.
با وجود توانایی‌های این خودرو در عبور از راه‌های پرپیچ‌وخم،TT RS در حالت راحت نیز سواری بی‌دغدغه‌ای را ارائه می‌کند اما ناهمواری‌های بزرگ می‌توانند کمی آرامش خودرو را به هم بزنند.

در حالت دینامیک دامپرها سفت‌تر شده اما تنظیمات نرم‌تر برای استفاده در جاده مناسب‌تر است. در حقیقت شما می‌توانید با آئودی TT RS همه‌روزه رانندگی کنید.

با توجه به کارایی خودرو مصرف سوخت ۸٫۲ لیتری آن خوب به نظر می‌رسد.

به منظور ویژه‌تر کردن TT RS، آئودی برخی ویژگی‌های جدید از جمله چراغ‌های پشتی LED با ماتریکس جدید را عرضه کرده که حتی نمایی تیزتر را به این کوپه‌ی سریع اعطا کرده است.

به منظور تمایز TT RS با نسخه‌ی معمولی آئودی در این خودرو از سپر جلوی عمیق، قوس چرخ‌ها و بال عقبی کوچک استفاده کرده و در داخل کابین نیز شاهد صفحه نمایش کاکپیت مجازی ۱۲٫۳ اینچی با حالت مخصوص RS هستیم.

هسته‌ی اصلی TT RS پیشرانه‌ی ۵ سیلندر آن است. این موضوع کاراکتری قوی به TT RS بخشیده و البته شاهد شاسی ارتقا یافته و حتی چسبندگی بیشتری نیز هستیم. اما باید گفت که این خودرو بالانس و درگیر کنندگی پورشه کیمن S را ندارد. اشتباه نکنید، این خودرو یک سلاح خیابانی است. با توجه به بهای نسبتاً مناسب و عملکرد خوب این خودرو می‌توان شاهد فروش خوب TT RS بود.
مشخصات آئودی TT RS

قیمت: ۵۱۸۰۰ پوند
پیشرانه: ۵ سیلندر ۲٫۵ لیتری توربو
گیربکس: ۷ سرعته دوکلاچه اتوماتیک، چهارچرخ محرک
قدرت/گشتاور: ۳۹۵ اسب بخار/۴۸۰ نیوتون متر
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۳٫۷ ثانیه
حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: ۸٫۲۲ لیتر در هر صد کیلومتر

- آگهی -

دیدگاه خود را منتشر کنید

دیدگاه خود را درج کنید
نام خود را اینجا بنویسید

هشت + هفده =

آخرین اخبار

ساعت Watch GT2 Pro و هدفون FreeBuds Pro هواوی رونمایی شدند

هواوی دقیقاً پس از معرفی نسخه دوم سیستم عامل خود HarmonyOS 2.0 و رابط کاربری جدید EMUI 11 لوازم جانبی هوشمند جدید...

آغاز سومین مرحله فروش فوق‌العاده ایران خودرو

ایران خودرو به منظور تامین نیاز مشتریان، در سومین مرحله فروش فوق‌العاده، پنج محصول را عرضه کرده است. این طرح از روز...

هواوی، ال جی و سامسونگ را به عنوان تأمین کننده نمایشگر از دست می‌دهد

هواوی در وضع بدی قرار گرفته و ایالات متحده عملا این شرکت چینی را به گوشه رینگ برده و هر لحظه ضربه‌ای...

ریزر 5G رونمایی شد؛ 1399 دلار برای دومین گوشی تاشو موتورولا

موتورولا از گوشی تاشو جدید خود با نام ریزر فایو جی / Razr 5G پرده برداشت. همانطور که از نامش پیداست،...

ایکس باکس سری ایکس در 20 آبان با قیمت 500 دلاری وارد بازار می‌شود

نسل بعدی کنسول‌ها به زودی در قفسه فروشگاه‌ها دیده خواهند شد و ما می‌توانیم ببینیم نسل جدید کنسول‌ها چه توانایی و قدرتی...

مقایسه

مقایسه سرعت و عملکرد ردمی نوت 9 شیائومی با گلکسی A21s سامسونگ

روز گذشته از مشکلات گوشی گلکسی A21s سامسونگ نوشتیم و عنوان داشتیم که گزینه بهتری نیز پیش روی شماست و آن ردمی...

مقایسه سرعت گلکسی A31 سامسونگ با ردمی نوت 9S شیائومی

به تازگی دو اسمارتفون گلکسی A31 سامسونگ و ردمی نوت 9S شیائومی وارد بازار موبایل کشور شده‌اند و تقریبا از قیمت یکسانی...

مشخصات، قیمت، گالری تصاویر و مقایسه سایپا شاهین

بعد از کش و قوس‌های فراوان بالاخره خودرو سدان شاهین (رهام سابق) در سبد پیش فروش یکساله سایپا قرار گرفت و قرار...

پلی استیشن 5 در مقابل ایکس باکس سری ایکس؛ کدام قدرتمندتر هستند؟

همانگونه که پیش بینی می‌شد، سونی فقط منتظر این مسئله بود تا مایکروسافت مشخصات ایکس باکس سری ایکس را فاش کند تا...

مقایسه سرعت گلکسی A71 سامسونگ با نوا 5T هواوی

زمان زیادی از ورود دو گوشی گلکسی A71 سامسونگ و نوا 5T هواوی به بازار ایران نمی‌گذرد. شاید برای بسیاری از کاربرانی...

مقایسه سرعت گلکسی A51 سامسونگ با Y9s هواوی

گلکسی A51 و Y9s دو گوشی میان رده‌ی جدید هستند که به تازگی از سوی دو کمپانی مشهور جهان یعنی سامسونگ و...

اسنپدراگون ۸۶۵ در مقابل اسنپدراگون ۸۵۵؛ چه تغییراتی حاصل شده است؟

کوالکام جدیدترین پردازنده پرچمدار خود را با عنوان اسنپدراگون 865 در اجلاس سالانه فناوری خود که در هاوایی برگزار می‌گردد، رونمایی کرد....