خانه بررسی و راهنمای خرید بررسی تخصصی هیوندای ولستر توربو ۲۰۱۷
خانه بررسی و راهنمای خرید بررسی تخصصی هیوندای ولستر توربو ۲۰۱۷

آموزش

رازهای موفقیت برخی در اینستاگرام چیست؟

برخی در اینستاگرام بسیار موفق هستند و درآمدهای بسیار خوبی را نیز نصیب خود کرده‌اند و همین مسئله سبب شده که خیلی...

چگونه پسورد خود در ویندوز 10 را ریکاوری کنیم؟

پلتفرم ویندوز 10 در حال حاضر پرطرفدارترین سیستم عامل کامپیوترها و لپ‌تاپ‌ها است و قابلیت‌های بالای این سیستم عامل آ‌ن را به...

فایل‌های از دست رفته کامپیوتر را با EaseUS Data Recovery بازیابی کنید

گاهی اوقات پیش می‌آید که در کامپیوتر خود به صورت سهوی فایلی را حذف می‌کنید، در صورتی که هیچگونه قصدی برای حذف...

3 راه آسان برای وصل شدن وای فای ویندوز 10

گاهی اوقات پیش می‌آید که به علت نبود درگاه اترنت، شما مجبور هستید که از اتصال وای فای برای داشتن اینترنت استفاده...

آموزش آسان پیدا کردن ورژن و بیلد ویندوز 10

یکی از مواردی که بسیاری از کاربران ویندوز 10 خواهان یافتن آن هستند، ورژن و بیلد ویندوز می‌باشد که ما امروز تصمیم...

بررسی تخصصی هیوندای ولستر توربو ۲۰۱۷

- آگهی -

این روزها انتخاب یک اسپرت کامپکت برای خریداران از میان گزینه های سنتی مانند فولکس گلف GTI و سوبارو WRX یا تازه واردهایی مانند هیوندای النترا اسپرت، نیسان سنترا نیسمو و جدیدترین آنها هوندا سیویک Si تبدیل به امری دشوار شده است.

این بازار رقابتی با انواع اتومبیل های هیجان انگیز و جذاب شاید کار را برای برخی دشوار کند اما هیوندای ولستر توربو قطعا جزو آن دسته نیست.

این هاچ بک سه در با طراحی خاص خود پنج سال پیش وارد بازار شده است. مدل پایه هیوندای ولستر در سال ۲۰۱۳ عرضه شد و اندکی بعد از آن مدل توربو نیز ارائه گردید تا قدرت موتور با ظاهر مسابقه ای تطابق بیشتری داشته باشد.

بررسی تخصصی هیوندای ولستر توربو ۲۰۱۷

ولستر توربو به یک پیشرانه ۱٫۶ لیتری ۴ سیلندر مجهز بود که ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۱۹۵ فوت پوند گشتاور تولید کرده و با گیربکس ۶ دنده دستی یا هفت دنده اتوماتیک دوکلاچه جفت می‌شد. اکنون حتی پس از گذشت ۵ سال ظاهر ولستر همچنان جلب نظر می‌کند؛ بخصوص وقتی که همانند خودروی مورد تست به رنگ نارنجی تیره نیز باشد.

در داخل نیز همانند ظاهر بیرونی از چرم مشکی صندلی ها در کنار تزیینات نارنجی رنگ استفاده شده است. این هماهنگی رنگ در داخل و بیرون به خاص بودن خودرو کمک کرده و ارتفاع پایین صندلی بر ویژگی های اسپرت آن تاکید نموده است.

با وجود حجم زیاد پلاستیک بکار رفته در داشبورد و پنل درب ها بیشتر مواد بکار رفته در داخل جنس مرغوبی دارند. تکیه گاه بازو روی پنل درب روکش باکیفیتی دارد و خوب بود در کنسول وسط نیز از همین جنس استفاده می‌شد. دید به اطراف با وجود پنجره عقب دوتکه مناسب است.

بررسی تخصصی هیوندای ولستر توربو ۲۰۱۷

در نسخه ۵ درب با وجود فرم غیرمعمول درهای عقب اما ورود و خروج سرنشینان به داخل خودرو راحت بوده و همچنین فضای مقابل زانو کاملا جادار است.

در هاچ بک سه در ورود از سمت کمک راننده راحت تر بوده و برای اینکه از سمت راننده وارد شوید باید با کشیدن یک اهرم صندلی جلو را تا کرده و سپس به داخل خودرو وارد شوید.

رانندگی با ولستر توربو در محیط های شهری لذت بخش است. تعویض دنده با گیربکس دستی به خوبی انجام شده و مناسب رانندگی در ترافیک های شهری می‌باشد.

انتقال قدرت از موتور به چرخ ها در نسخه توربو به سرعت انجام شده و گیربکس خللی در این موضوع ایجاد نمی‌کند. بیشترین میزان قدرت در دور ۶۰۰۰ و بیشترین میزان گشتاور در بازه ۱۷۵۰ تا ۴۵۰۰ در دسترس است که بیشترین میزان کارکرد موتور در همین بازه است.

بررسی تخصصی هیوندای ولستر توربو ۲۰۱۷

رانندگی ولستر در بزرگراه ها چندان بد نیست اما سروصدای باد و جاده به داخل نفوذ می‌کند. صدای موتور آرام است اما شبیه به وزوز نیست. تعلیق خودرو در جاده های ناهموار حجم زیادی از لرزش را به داخل کابین انتقال می‌دهد.

نمی‌توان به جرات ولستر را یک هاچ بک تند و تیز نامید. در هنگام آغاز حرکت چرخ ها جست و خیز خاصی دارند که از همان ابتدای تولید در آن وجود داشت.

شتاب صفر تا صد هیوندای ۷٫۳ ثانیه بوده و مسافت یک چهارم مایل را در ۱۵٫۵ ثانیه با حداکثر سرعت ۱۴۵ کیلومتر در ساعت طی می‌کند.

بررسی تخصصی هیوندای ولستر توربو ۲۰۱۷

هر دو عدد از رقبای اصلی ولستر کندتر می‌باشد. فولکس گلف GTI 2015 با موتور ۲ لیتری توربوی ۲۱۰ اسب بخاری و گیربکس ۶ دنده دستی شتابی معادل ۵٫۹ ثانیه داشته و یک چهارم مایل را در ۱۴٫۵ ثانیه طی می‌کند.

هوندا سیویک Si 2014 نیز با موتور ۲٫۴ لیتری تنفس طبیعی به قدرت ۲۰۵ اسب بخار و گیربکس ۶ دنده دستی شتابی معادل ۶٫۵ ثانیه داشته و یک چهارم مایل را در ۱۵ ثانیه و با سرعت ۱۵۰ کیلومتر در ساعت طی می‌کند. حتی فورد فوکوس ST مدل ۲۰۱۵ نیز آمار بهتری نسبت به ولستر دارد.

ولستر توربو به ۲۷٫۲ ثانیه برای یک دور پیمودن پیست به شکل ۸ لاتین نیاز دارد. در مقایسه برای انجام همین مانور، فوکوس به ۲۵٫۲ ثانیه، گلف به ۲۶٫۱ ثانیه و سیویک به ۲۶٫۹ ثانیه زمان نیاز دارد. با وجود اینکه عملکرد ولستر در تست های دینامیکی درخشان نیست هندلینگ آن تقریبا خوب است. به ویژه تایرهای چهار فصل چسبندگی مناسبی به جاده داشته و جرات مانورهای سنگین را به راننده می‌دهد.

بررسی تخصصی هیوندای ولستر توربو ۲۰۱۷

با همه اینها آیا خرید هیوندای ولستر توربو به قیمت ۲۶۲۶۰ اسب بخار توصیه می‌شود؟ این جدالی بین عقل و احساس است. در یک تصمیم منطقی با اندکی هزینه بیشتر می‌توان گلف GTI یا فوکوس ST با امکانات مشابه و قدرت و دینامیک رانندگی بالاتر خریداری کرد. اما هیچ یک از این دو جذابیت های ظاهری و طراحی خاص ولستر را ندارند.

چراغ های بزرگ جلو، فرم انحنای سقف و درب های فانتزی عقب هنوز هم بعد از پنج سال قدیمی و تکراری نشده اند. برای کسانی که به دنبال هاچ بک هایی با طراحی متداول تر می‌گردند، هیوندای النترا GT اسپرت را با پیشرانه مشابه ۲۰۱ اسب بخاری توربو و شاسی جدیدتر پیشنهاد می‌کند.

بررسی تخصصی هیوندای ولستر توربو ۲۰۱۷

النترا GT در بافت شهری اتومبیل کاربردی تری نیز هست اما برای آنهایی که دنبال هاچ بک های کامپکت و البته متفاوت می‌باشند هیوندای ولستر توربو یکی از انتخاب های اصلی است.

- آگهی -

دیدگاه خود را منتشر کنید

دیدگاه خود را درج کنید
نام خود را اینجا بنویسید

20 − 11 =

آخرین اخبار

ساعت Watch GT2 Pro و هدفون FreeBuds Pro هواوی رونمایی شدند

هواوی دقیقاً پس از معرفی نسخه دوم سیستم عامل خود HarmonyOS 2.0 و رابط کاربری جدید EMUI 11 لوازم جانبی هوشمند جدید...

آغاز سومین مرحله فروش فوق‌العاده ایران خودرو

ایران خودرو به منظور تامین نیاز مشتریان، در سومین مرحله فروش فوق‌العاده، پنج محصول را عرضه کرده است. این طرح از روز...

هواوی، ال جی و سامسونگ را به عنوان تأمین کننده نمایشگر از دست می‌دهد

هواوی در وضع بدی قرار گرفته و ایالات متحده عملا این شرکت چینی را به گوشه رینگ برده و هر لحظه ضربه‌ای...

ریزر 5G رونمایی شد؛ 1399 دلار برای دومین گوشی تاشو موتورولا

موتورولا از گوشی تاشو جدید خود با نام ریزر فایو جی / Razr 5G پرده برداشت. همانطور که از نامش پیداست،...

ایکس باکس سری ایکس در 20 آبان با قیمت 500 دلاری وارد بازار می‌شود

نسل بعدی کنسول‌ها به زودی در قفسه فروشگاه‌ها دیده خواهند شد و ما می‌توانیم ببینیم نسل جدید کنسول‌ها چه توانایی و قدرتی...

مقایسه

مقایسه سرعت و عملکرد ردمی نوت 9 شیائومی با گلکسی A21s سامسونگ

روز گذشته از مشکلات گوشی گلکسی A21s سامسونگ نوشتیم و عنوان داشتیم که گزینه بهتری نیز پیش روی شماست و آن ردمی...

مقایسه سرعت گلکسی A31 سامسونگ با ردمی نوت 9S شیائومی

به تازگی دو اسمارتفون گلکسی A31 سامسونگ و ردمی نوت 9S شیائومی وارد بازار موبایل کشور شده‌اند و تقریبا از قیمت یکسانی...

مشخصات، قیمت، گالری تصاویر و مقایسه سایپا شاهین

بعد از کش و قوس‌های فراوان بالاخره خودرو سدان شاهین (رهام سابق) در سبد پیش فروش یکساله سایپا قرار گرفت و قرار...

پلی استیشن 5 در مقابل ایکس باکس سری ایکس؛ کدام قدرتمندتر هستند؟

همانگونه که پیش بینی می‌شد، سونی فقط منتظر این مسئله بود تا مایکروسافت مشخصات ایکس باکس سری ایکس را فاش کند تا...

مقایسه سرعت گلکسی A71 سامسونگ با نوا 5T هواوی

زمان زیادی از ورود دو گوشی گلکسی A71 سامسونگ و نوا 5T هواوی به بازار ایران نمی‌گذرد. شاید برای بسیاری از کاربرانی...

مقایسه سرعت گلکسی A51 سامسونگ با Y9s هواوی

گلکسی A51 و Y9s دو گوشی میان رده‌ی جدید هستند که به تازگی از سوی دو کمپانی مشهور جهان یعنی سامسونگ و...

اسنپدراگون ۸۶۵ در مقابل اسنپدراگون ۸۵۵؛ چه تغییراتی حاصل شده است؟

کوالکام جدیدترین پردازنده پرچمدار خود را با عنوان اسنپدراگون 865 در اجلاس سالانه فناوری خود که در هاوایی برگزار می‌گردد، رونمایی کرد....