گالری تصاویر سدان جدید ایران خودرو (K132)

ایران خودرو امروز در حضور رییس جمهور و البته به طور غیر رسمی از خودرویی با عنوان و یا بهتر بگوییم کد شناسه K132 رونمایی به عمل آورد که طراحی جذاب آن چشمان بسیاری را گرفت. اطلاعات خاصی از این خودرو در دسترس نیست ولی گفته شده این خودرو به واقع شباهت‌های بسیاری را به خودرو پژو 301 دارد که چندی پیش ایران خودرو اعلام کرده بود که قصد دارد با داخلی سازی قطعات آن، تولید انبوه این خودرو فرانسوی را البته بدون حضور پژو کلید بزند. همچنین شنیده شده که K132 از پلتفرم PF1 گروه پژو سیتروئن استفاده می‌کند. هنوز معلوم نیست که ایران خودرو چه موتوری را برای این خودرو برگزیده ولی امکان دارد از موتورهای جدیدی که این شرکت با همکاری شرکت ماهله آلمان توسعه داده استفاده نماید، اگرچه که استفاده از موتورهای قدیمی این شرکت هم هیچ بعید نیست، همانند موتور EF7 و موتور TU5 معروف که در بسیاری از خودروهای این شرکت قابل مشاهده است. با این حال منطقی است که ایران خودرو از موتورهای جدید خود استفاده کند که گفته شده بین 120 تا 160 اسب بخار قدرت تولید می‌کنند و از استاندارد آلایندگی یورو 6 بهره می‌برند و صد البته مصرف سوخت پایین‌تری را نیز نسبت به موتورهای قدیمی این شرکت دارد.

بخوانید؛

در هر صورت، آنچنان که تصاویر نشان می‌دهد، این خودرو در چند تیپ عرضه خواهد شد، زیرا در نمای داخلی خودرو ما فقط دو کیسه هوا را می‌بینیم و بعلاوه اینکه گیربکس دنده‌ای در این خودرو دیده می‌شود و امکان دارد در آینده این خودرو با تعداد بیشتری کیسه هوا و همچنین دنده اتوماتیک روانه بازار شود.

علاوه بر این، تهویه هوا دستی، کروز کنترل، نمایشگر لمسی را نیز در این خودرو می بینیم که امکان دارد این آپشن‌ها هم در تیپ‌های گران قیمت‌تر توسعه یابند و به عنوان مثال تهویه اتوماتیک و نمایشگر لمسی بزرگ‌تر را هم ببینیم.

به هر حال، ما از قیمت این خودرو چیزی نمی‌دانیم، ولی مطمئنا در سال 1399 این خودرو را در خیابان‌ها خواهیم دید.

گالری تصاویر سدان جدید ایران خودرو (K132) را هم در ادامه ببینید.

گالری تصاویر سدان جدید ایران خودرو (K132)
گالری تصاویر سدان جدید ایران خودرو (K132)
گالری تصاویر سدان جدید ایران خودرو (K132)
گالری تصاویر سدان جدید ایران خودرو (K132)
گالری تصاویر سدان جدید ایران خودرو (K132)
گالری تصاویر سدان جدید ایران خودرو (K132)
گالری تصاویر سدان جدید ایران خودرو (K132)
منبعهاردیت

عناوین تازه

اینتل از پردازنده‌های نسل دهمی خود از سری H پرده برداشت

اینتل سرانجام رسماً پردازنده‌های نسل دهم خود از سری H خود را به طور رسمی معرفی کرد. پردازنده‌هایی که در گذشته در...

گوشی ارزان آنر 8A پرایم مجهز به اسکنر اثر انگشت رونمایی شد

آنر به تازگی از دو اسمارتفون آنر 30S و آنر پلی 9A رونمایی به عمل آورده و حالا این شرکت یک گوشی...

تصاویر رسمی وان پلاس 8 پرو در سه رنگ منجمله Ultramarine Blue رویت شد

وان پلاس 8 پرو یکی از دیوایس‌هایی است که بسیاری از کاربران و علاقمندان به کمپانی وان پلاس علاقمند هستند تا آن...

نسخه ریمستر Call of Duty: Modern Warfare 2 عرضه شد اما بدون حالت چند نفره

با اینکه بسیاری از کاربران در حال اجرای نسخه بتل رویال بازی ندای وظیفه موسوم به Call of Duty Warzone هستند، اکتیویژن...

ویوو S6 5G مجهز به پردازنده اگزینوس 980 سامسونگ رونمایی شد

همانگونه که از قبل هم اعلام شده بود، سال 2020 سال عرضه گوشی‌های میان رده و شبه پرچمدار مبتنی بر فناوری ارتباطی...

این مقالات را هم بخوانید

6 دیدگاه

  1. گیربکس دستی عدم وجود سانروف بازهم کپی و قطعا موقع تحویل قالپاقیشو میدن و از همه مهم تر به قیمت تویوتا کی گفته ما حتما باید تولید کننده باشیم؟چرا فقط مونتاژ نمیکنیم و ایرانو از ماشینای لوکس و درجه یک پر نکنیم.حمایت از کالای ایرانی به چه قیمت؟!بماند پولایی که خورده شده فقط بابت طراحیش مثل پژو 207 صندوقدار که چندین میلیارد هزینه برد 🙂 ترکیه تولید نکرد نکرد وقتی دست به تولید زد کولاک کرد به این میگن پیشرفت و تولید ملی نه این اسباب بازیها

    • مگه قرار هستش چیز دیگه ای باشه؟ از یک مشت دزد چه انتظار میره؟ طراحی و توسعه خودرو در سطح بین المللی؟ نه همینکه با صرف میلیاردها تومن تونستن کاپوت و چراغ رو نسبت به 301 عوض کنن به نظر من شاهکار کردن و از دزدها بعید بود تا این حد هم خلاقیت داشته باشن!

  2. خیلی دوسدارم بدونم فاز عکاس چی بود! چرا مثل آدم از محصول عکس نگرفته!!! از محصولی مثل خودروی تازه رونمایی شده عکس هنری نمیگیرن! اونم در این حد افتضاح
    اون عکس سقف ماشین خیلی قشنگ بود ممنون

  3. من حامی تولید ملی هستم و معتقدم تولید ملی که مبتنی بر تکنولوژی های نوین و به روز باشه، پیشرفت و رفاه واقعی رو به ارمغان میاره، همانطور که مردم کشورهای غربی اون رو تجربه کردن. اما تولیدی که بر پایه تکنولوژی چند دهه قبل باشه و نتونه رفاه واقعی رو به مردن اون کشوراعطا کنه چه فایده داره؟ آیا ما برای نمایش زندگی میکنیم؟ اینکه یک خودرو از پژو رو بگیریم و کمی تغییرش بدیم و روش هر شعاری که دلمون میخواد بنویسیم، چه معنی میده؟ چیرو میخواهیم ثابت کنیم؟ آیا 40 سال و میلیاردها تومن پول برای ساخت یک پلتفرم کم هستش که ایران خودرو مجبوره تا این حد با شعور دیگران بازی کنه؟
    اگر نمیتونیم، بزاریم بریم شاید افرادی باشن که واقعا بتونن تغییر ایجاد کنن.

  4. من نمیدونم چرا اینقدر انتقاد میکنید ما دنا داریم هم ماشین قشنگیه هم ماشین خوبی هستش. ما کاملا ازش راضی هستیم و نمیدونم چرا شما اینقدر از ماشینای ایرانی بدگویی میکنید. این ماشین هم که تو عکس ها هست خیلی قشنگه و طراحیش دلنشین. به نظرم ما ایرانی ها جز غر غر کار دیگه ای بلد نیستیم. درستش اینه اگه ناراضی هستی نخر.

دیدگاه خود را منتشر کنید

دیدگاه خود را درج کنید
نام خود را اینجا بنویسید

1 × یک =