نزدیک به 90 درصد کاربران ایرانی از سرعت اینترنت ناراضی هستند 1

نزدیک به 90 درصد کاربران ایرانی از سرعت اینترنت ناراضی هستند

وزارت ارتباطات باردیگر با انتشار یک نظرسنجی در سایت خود، وضعیت رضایت کاربران از دریافت سرویس اینترنت را جویا شد.

این نظرسنجی از حدود 4 روز گذشته در سایت وزارت ارتباطات منتشر شده و کاربران باید به این سوال که «آیا از افزایش سرعت اینترنت در ایام قرنطینه راضی هستند؟» با دو جواب بله و یا خیر پاسخ دهند.

نتایج به دست آمده از این نظرسنجی تاکنون نشان می‌دهد که 87.3 درصد کاربران با انتخاب گزینه «خیر» نارضایتی خود را از سرعت اینترنت اعلام کرده اند و تنها 12.7 درصد کاربران نسبت به این سرویس ابراز رضایت داشته اند.

این نظرسنجی در حالی اعلام می شود که اواخر فروردین ماه نیز وزیر ارتباطات در صفحه شخصی خود در اینستاگرام، اقدام به انتشار نظرسنجی درباره وضعیت اینترنت کرد که در آن نظرسنجی نیز 68 درصد پاسخ دهندگان اعلام کردند که درگیر افت سرعت اینترنت هستند.

نتایج این نظرسنجی‌ها از آن جهت دارای اهمیت است که موضوع افت کیفیت اینترنت از اسفندماه تاکنون و پس از شیوع بحران کرونا و خانه نشینی کاربران، بارها مطرح شده است.

کاربران اینترنت به دفعات در شبکه‌های اجتماعی به وزیر ارتباطات و سایر مسئولان موضوع کندی سرعت اینترنت خانگی و اینترنت موبایل را اعلام کرده‌اند و حتی وضعیت وخیم سرویس اینترنت خانگی، باعث برنامه‌ریزی برای تغییر تکنولوژی ADSL به VDSL در برخی نقاط کشور توسط اپراتورهای اینترنت شده است.

وزیر ارتباطات اما دلیل کندی سرعت اینترنت و افت کیفیت آن را مربوط به در اختیار نداشتن فرکانس رادیویی باند 700 و 800 مگاهرتز عنوان می‌کند که هم اکنون در اختیار سازمان صدا و سیما قرار دارد.

اما بسیاری کارشناسان به سیاست وزارت ارتباطات در خصوص توسعه اینترنت خانگی انتقاد دارند و معتقدند که وزارت ارتباطات به جای آنکه برای در اختیار گرفتن باند فرکانسی 700 و 800 در جهت توسعه شبکه موبایل از صدا و سیما تلاش کند، بهتر آن است که شبکه اینترنت خانگی را توسعه دهد تا مردم از شبکه باکیفیت و ارزان‌تر وای‌فای خانگی استفاده کنند.

نتیجه نظرسنجی فروردین ماه وزیر ارتباطات نیز شاهدی بر این ادعا است که کاربران تمایل بیشتری به استفاده از اینترنت خانگی با کیفیت دارند و در صورتی که اینترنت خانگی در منزلشان دایر شود آن را به 4G ترجیح می‌دهند.

در همین حال 75 درصد کاربران، قیمت اینترنت خانگی و 25 درصد قیمت اینترنت موبایل را برای برقراری اتصال مناسب دانسته‌اند.

منبعmehrnews
نزدیک به 90 درصد کاربران ایرانی از سرعت اینترنت ناراضی هستند 3 نزدیک به 90 درصد کاربران ایرانی از سرعت اینترنت ناراضی هستند 4 نزدیک به 90 درصد کاربران ایرانی از سرعت اینترنت ناراضی هستند 5

عناوین تازه

اقدام بزرگ ترامپ علیه توئیتر در راه است

کیلی مک انانی سخنگوی کاخ سفید در جمع خبرنگاران گفت: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پنجشنبه یک فرمان اجرایی درباره شبکه‌های اجتماعی...

مانیتور Display 1A ردمی با قیمت بسیار ارزان رونمایی شد

برند ردمی (زیر مجموعه شرکت شیائومی) حالا خود را در حدی می‌‌بیند که به هر شاخه‌ای بپرد. این شرکت از موبایل به...

کسب سود توسط خودروسازان در طرح فروش فوق العاده کذب است

قائم مقام مالی و اقتصادی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو تصریح کرد: با حذف پرداخت وجه در ثبت نام اولیه به دستور...

اگزینوس 880 سامسونگ مجهز به مودم 5G یکپارچه رونمایی شد

به نظر می‌رسد که تولیدکنندگان موبایل عمده برنامه‌های خود برای سال 2020 را بر عرضه گوشی‌های میان رده 5G گذاشته‌اند. گوشی‌هایی که...

ریلمی ایکس 50 پرو پلیر رونمایی شد؛ سیستم HyperBoost 3.0 و دوربین چهارگانه

ریلمی (زیر مجموعه شرکت اوپو) در حال برگزاری یک رویداد ویژه است و از این رویداد فعلا یک گوشی بیرون آمده که...

این مقالات را هم بخوانید

دیدگاه خود را منتشر کنید

دیدگاه خود را درج کنید
نام خود را اینجا بنویسید

بیست − 2 =